Vybrat

Kategorie

Výrobci

Co nabízíme?

Autodíly HAMAR: rozvodové sady, řemeny, kladky, vodní čerpadla, spojky, ložiska, náboje, brzdové destičky, brzdové kotouče, tyčky, gufera, tempomaty, parkovací asistenty, kapaliny, nářadí a mnoho dalšího...Na jaké vozidla: Alfa romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Opel, Seat, Škoda, Volkswagen, atd...
Opravná sada, klapky sání Audi 2.7 a 3.0 TDI, NTY pro Audi (vířivé klapky sání)

Sada obsahuje 2 ks klapek, táhla a těsnění dle obrázku.

Kompletní sada pro renovaci vířivých klapek v sání AUDI. Určeno pro motory 2.7TDI a 3.0TDI.

059 129 711 CG, 
059 129 712 BR,
059 198 212  a další

 

Když je u produktu status: není skladem, obvykle naskladníme do 5 dní.

NTY

BKS-AU-001A

>4 ks skladem

3 694 Kč vč. DPH 3 078 Kč vč. DPH

Kompletní sada pro renovaci vířivých klapek v sání AUDI. Určeno pro motory 2.7TDI a 3.0TDI.

 Sada pro opravu klapek sání NTY - dovoz Čína, které jsou použity u motorů AUDI 2.7 TDI a 3.0 TDI. 

Jednotlivé komponenty opravárenské sady:

1) Tlačná tyč, sloužící k přenášení síly z motorku na otočný kloub ovládající klapky.
2) Otočný kloub k ovládání klapek 
3) Bezpečnostní pojistka otočného mechanismu 
4) Osa s otočnými klapkami - náhradní výroba
5) 6ks pouzder sloužících k uložení osy s otočnými klapkami

6) Tesneni na saci komoru

 

Účel a proč není vhodné klapky obcházet (ponechání v otevřeném stavu)

Elektronické klapky sání jsou integrovány do sacího potrubí a mohou být plynule regulovány. Používají se k usměrnění proudění vzduchu do válců, v závislosti na aktuálních otáčkách a zatížení motoru. Ovládány jsou proudově, určitou frekvencí, jejich poloha je sdělována ve formě PWM střídy s poměrem sepnutí 20 až 80 %. Řídicí jednotka motoru vyšle požadavek na změnu polohy klapky, elektronika klapky tento požadavek vykoná a následně vyšle zpětnou informaci o poloze klapky v procentech otevření. Poloha elektronických klapek má rozhodující vliv na pohyb při plnění. Zavírání elektronických klapek sání, vytváří krouživý pohyb plnícího vzduchu kolem svislé osy spalovacího prostoru. Zvýšené proudění umožňuje optimální tvorbu směsi. 

Kvůli optimalizaci točivého momentu a spalování, dochází k uzavření elektronické klapky sání, což zvyšuje víření při nízké zátěži. Při spuštění motoru jsou klapky otevřené a jsou znovu zavřeny pouze při volnoběžných otáčkách (cyklus přibližně 80 %). Plynulé otevírání se provádí od volnoběžných otáček do cca 2750 ot/min (cyklus přibližně 20 %). Kvůli optimalizaci výkonu a spalování, umožňují otevřené elektronické klapky vysokou úroveň plnění válců při vysokém zatížení. Tyto klapky jsou zcela otevřené při rychlosti cca 2750 ot/min nebo vyšší a také při vypnutí motoru.

klapky_sani_prehled 
 

Deaktivací elektronických klapek sání se začíná zabývat spousta firem. Princip je v podstatě takový, že se upravuje flash řídící jednotky motoru. Po tomto zásahu zůstávají klapky trvale otevřeny. Vyřazení klapek z činnosti se nepříznivě projevuje především v nízkých a volnoběžných otáčkách motoru. V tomto provozním režimu motoru mají být klapky zavřeny, aby docházelo ke spalování především výfukových plynů z EGR. V případě, kdy jsou klapky trvale otevřeny, proudí do sacího kanálu příliš velké množství čerstvého vzduchu, což má za následek nedokonalé prohoření směsi. Následkem toho dojde k navýšení emisí. Většina vozidel Audi s motorizací 2,7 TDi a 3,0 TDi jsou vybavena filtrem pevných částic (DPF), který odstraňuje z výfukových plynů karcinogenní pevné částice (saze). Trvale otevřené elektronické klapky sání mají nepříznivý vliv na DPF, který se následkem vyřazení z činnosti klapek přicpává rychleji a jeho životnost se rapidně snižuje. Při částečně ucpaném DPF se nejdříve rozsvítí kontrolka na přístrojové desce a částečně sníží výkon. Při úplném zacpání většinou už automobil ani běžným způsobem nejde nastartovat. Filtr pevných částic je velmi nákladné zařízení s cenou kolem 50 tisíc Kč.

 

Chybové kódy, které ypůsobují opotřebované klapky:

1) P1018 - Klapka sacího potrubí / pohyb klapky přeplňování: nedosažen spodní doraz,
2) P3135 - Klapka sacího potrubí / pohyb klapky přeplňování: minimální hodnota není dosažena,

např: 

004120 - saci potrubi (rada valcu 2)                
P1018 - 001 - dolni mez nedosazena - Sporadická


Pracovní cyklus: 20.5 %                   
Pracovní cyklus: 88.8 %                   
Pracovní cyklus: 20.5 %
 

 

Odstranění klapek v sání není dobré řešení:

Při měření emisí je nyní nutné mít v pořádku i tzv. redines kód, tento kód je vlastně stavové číslo sledující stav jednotlivých komponent ovlivnujích spalování motoru. Mnohé motory v rámci tohoto sledují i stav klapek v sání, a zde můžete narazit na problém. Pokud máte nefukční klapky v sání a nebo je máte odprogramované, může vás readiness kód snadno prozradit i na emisích a váš vůz bude odeslán do servisu, k samotnému měření emisí tak ani nedojde.

 

Kódy:

1) 059 198 212
2) 059 129 712 BR
3) 059 129 711 CG
a další

 


 

 


 

Zatím nebyl přidán žádný komentář. Můžete být první...

Only registered users can post a new comment.

Nejsou k dispozici doplňkové informace