Vybrat

Kategorie

Výrobci

Co nabízíme?

Autodíly HAMAR: rozvodové sady, řemeny, kladky, vodní čerpadla, spojky, ložiska, náboje, brzdové destičky, brzdové kotouče, tyčky, gufera, tempomaty, parkovací asistenty, kapaliny, nářadí a mnoho dalšího...Na jaké vozidla: Alfa romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Opel, Seat, Škoda, Volkswagen, atd...
Sada na zaslepení vířivých klapek pro vozy BMW - 22 mm

Varianta: 22 mm
Pro motory: 2.0d 110kW, 3.0d 135kW (automatické převodovky), 142kW + první modely s 150kW a 160kW motory. 

AirShox

BMW_swirl_rep_set_22

1 ks skladem

204 Kč vč. DPH 170 Kč vč. DPH

Uvedená cena je za 1 kus záslepky. Objednávejte dle počtu válců 4 nebo 6 ks. 
Varianta 22 mm. 

 

K čemu se používají vířivé klapky?

Téměř všechny moderní Common Rail (CR) dieselové motory používají systém vířivých klapek na podporu spalování směsi paliva a snížení emisí. Většina naftových motorů BMW není výjimkou, protože jsou vybaveny těmito klapkami již od roku 2001.

Klapky jsou umístěny v sacím potrubí těsně před vstupem do hlavy válců, řízeny jsou buď podtlakově (DDE4.0), nebo prostřednictvím servomotorku (DDE5.0/ DDE6.3).

 

Princip činnosti klapek v sání:

Klapky jsou zavřeny při nízkých rychlostech, při volnoběhu a dále pak při nízkých požadavcích na výkon (řízeno pomoci MAP Senzoru a také při udržování konstantní rychlosti 90 až 120 km/h)

Klapky se postupně otevírají při:
• teplotě chladicí kapaliny > 14 ° C
• počtu paliva > 24 mg
• otáčkách motoru > 2250rpm
• teplotě sacího potrubí > -5 ° C

 

Kde je problém?

Vířivé klapky jsou bohužel špatně navrženy a tudíž častou příčinou nákladných oprav. Hlavní důvod spočívá v tom, že se klapky v sacím potrubí uvolní nebo ulomí. Výsledkem je, že jsou nasány kovové předměty do spalovacích komor, což způsobí vážné poškození pístů, ventilů, vstřikovačů a hlav válců.

Zpočátku BMW vyrábělo vířivé klapky z oceli. Bohužel poškození těchto klapek nastalo již po ujetí cca 120.000 km, což bylo kritizováno mnoha zákazníky a odborníky v oboru. Kvůli tomu v roce 2004 BMW věnovalo tomuto problému větší pozornost a bylo provedeno několik konstrukčních změn (zesílení osy atd.) Je až s podivem, že vířivé klapky první generace (průměr 22 mm) se nacházejí i v některých vozech BMW do roku 2007! S novými (revidovanými) modely vířivých klapek (průměr 32 mm) z umělé hmoty dochází rovněž ke snížení škod v případě vsání do motoru, bohužel je opět pozorováno mnoho případů vad způsobených přichycením klapky k ose.

Podle BMW je životnost vířivých klapek stejná jako životnost motoru. Nicméně studie ukázaly, že vířivé klapky vykazují mez opotřebení již po asi 80.000 až 120.000 km. Pokud je vozidlo navíc "načipováno" na vyšší výkon, tak se tyto klapky opotřebovávají ještě více díky velkému množství olejových par a vyššího tlaku turbokompresoru.

 

Nejrozumnější řešení:

Nejrozumnější řešení pro motory BMW je odstranění původního mechanismu vířivých klapek. Tato úprava má minimální/ zanedbatelný vliv na chování motoru. Také zkušenosti uživatelů ukazují zanedbatelný vliv na množství emisí a spotřeby paliva.

Jednou z hlavních výhod tohoto řešení je jejich spolehlivost. Vzhledem k tomu, že již v sání nějsou žádné pohyblivé části, neexistuje žádné nebezpečí nadměrného opotřebení a následné nasání kovových částí do motoru, což by způsobilo fatální poškození. Tato úprava vám zajistí klid a důvěru k vašemu motoru.

 

Hlavní přednosti:

  • navrženo pro provozování při teplotách nad 250 °C,
  • navrženo pro provoz za stálého působení pohonných hmot a kyselin,
  • výrobeno z DURALU pomocí CNC s vysokou přesností,
  • dodávano i s těsněním.

 

Mám vířívé klapky?

  • motorizace M47 (320d 100kW) vířivé klapky nemají.
  • motorizace M47N (320d 110kW do 10/2004) vířivé klapky mají. Po datu 10/2004 je taky mají, ale již zesílené, které by měly vydržet o něco déle. 
  • motorizace M57 (330d 135kW manuál) vířivé klapky nemají, 
  • motorizace M57 (330d 135kW automat) vířivé klapky mají,
  • motorizace M57N (tzn. 330d 150kW manuál/automat) vířivé klapky mají,
  • E53 (X5) vířivé klapky nemají, výjma modely s DPF,
  • E83 (X3) vířivé klapky mají všechny,


 


Video kde je ukázán problém s vířivými klapkami

Video DIY -> jak na zaslepení:

Zatím nebyl přidán žádný komentář. Můžete být první...

Only registered users can post a new comment.

Nejsou k dispozici doplňkové informace